Pokud na svém projektu řešíte SEO, jistě Vám neunikla důležitost správného interního prolinkování . Interními odkazy se totiž dá překvapivě výrazně ovlivnit hodnocení webu u vyhledávačů a získat tak značný náskok před konkurencí. Pro nezasvěcené, interními odkazy myslíme odkazy v rámci obsahu směřující na další části webu. Nemluvíme o navigačních odkazech například v navigaci e-shopu
Příklad řešení interního odkazu na bezvatriko.cz
Proč tvořit interní odkazy?
Na otázku jsme odpověděli už v úvodu článku, protože je to fajn pro uživatele a co je fajn pro uživatele, je dobré i pro SEO. Doporučujeme ale jistě vycházet z analýz klíčových slov a dobře si rozvrhnout, co jsou pro která klíčová slova vstupní stránky. Bez dobré strategie můžete bezhlavou tvorbou odkazů webu uškodit.
Interní odkazy jsou zdarma, využijte je na maximum
Interní odkazy v Prestashopu můžeme tvořit dvěma způsoby. Pracnější a hloupější je zadávat odkazy přímo u produktových karet, v textech kategorií nebo CMS stránkách. Je to řešení, ale pokud někdy budoucnu budete chtít odkazy upravit a věřte, že ta situace nastane, čeká vás peklo. Chytrý způsob je využít plugin. Nám se velmi osvědčil plugin od firmy Globosoftware
Modul v době psaní tohoto návodu stál 59 Dolarů. Což není moc a investice se sem vyplatí. Po zakoupení modul klasicky nainstalujete, a provedete základní nastavení
Modul se Vám automaticky připne do levého menu, kde má dvě sekce. Nastavení a pak vlastní sekci pro tvorbu odkazů.
Nastavení modulu
Modul má jednoduché nastavení
Open in new Windows – pokud chcete otevírat odkazy do nového okna.
No follow – Informuje vyhledávače o tom, že mají daný link vynechat ze sledování (indexace) – nezahrnovat ho mezi parametry pro vyhodnocování kvality stránek a umisťování v SERP. – doporučuji nechat vypnuto.
Select product description field to use – kde chcete, aby plugin v rámci produktů odkazy vytvářel.
Limit max URL per page – omezíte počet automaticky vytvořených odkazů pro jednu stránku. Tady záleží dost na délce textů. Pokud máte kratší text u produktů, příliš linků nemusí vypadat dobře.
Max single link – omezíte maximum odkazů na jednu konkrétní stránku.
Prevent link in heading tags (h1 -> h6) – omezíte tvorbu odkazů z nadpisů. Odkazy z nadpisů nemusí esteticky vypadat dobře.
Allow link to itself – omezíte,aby bylo možno odkazovat samo na sebe. Povolení této funkce nedává moc smysl.
Zadáváme parametry pro vnitřní odkazy
Po základním nastavení se již můžete pustit vesele do tvorby vnitřních odkazů. Tuto možnost najdete pod druhým tlačítkem Links. Kromě výpisu již existujících nastavení pro Vás bude nahoře napravo důležité tlačítko +, kterým začnete zadávat jednotlivé varianty pro modul.
Keywords – vkládáte klíčová slova, ze kterých plugin vytváří odkazy. Prosím nezapomeňte, že krásná čeština má skloňování. Je potřeba zadat všechny možné tvary, pády, jednotné i množné čísla.
Následuje pak zadání samotné url adresy kam linkovat z dané sady klíčových slov a vyplnění title odkazu.
V další části nastavení pak můžete přepsat globální nastavení modulu pro danou sadu odkazů. Většinou to nebude potřeba.
V poslední fázi pak vyberete, nad jakým obsahem má plugin odkazy vytvářet. Nastavení má záložky, takže nezapomeňte označit jak kategorie pro produkty, tak jednotlivé kategorie pro texty v kategoriích a případně CMS stránky a moduly.
Tímto jste úspěšně dokončili nastavení modulu. Jak sami zjistíte, není to nic složitého a možnost globálně z jednoho místa ovlivnit odkazování nad celým e-shopem je jistě skvělá funkce