Stav objednávky je důležitou součástí každého e-shopu. Slouží pro informování zákazníků, co se s jejich objednávkou aktuálně děje. Dnes se podíváme na to, co všechno je možné pomocí stavů objednávek řešit a jak vše správně nastavit.
Veškeré nastavování stavů objednávek v Prestashopu se děje v sekci Nastavení eshopu->Nastavení objednávky v záložce Stavy objednávek. Důležité si je na začátek říci, že předpřipravené stavy objednávek není možné smazat a je lepší je zároveň i nepřejmenovávat. Jde o to, že Prestashop počítá s některými stavy ve svých funkcích. Například automaticky dává k objednávkám stav „Probíhá příprava“ nebo „Zrušeno“.
Pojďme si postupně rozebrat kompletní nastavení stavu objednávky:
Povolit zákazníkovi stáhnout a zobrazit PDF verzi faktury
Pokud toto nastavení povolíte zákazník si bude moci ve svém účtu stáhnout PDF fakturu.
Skrýt tento stav objednávky pro zákazníka
Pomocí tohoto nastavení docílíte toho, že zákazník ve svém účtu u objednávky tento stav neuvidí.
Poslat e-mail zákazníkovi, když se změní stav objednávky
V případě, že chcete aby zákazník obdržel e-mail při změně stavu objednávky na daný stav je nutné toto nastavení zaškrtnout. Dále je nutné ve spodní části vybrat e-mailovou šablonu, která se má zaslat.
Připojit k E-mailu fakturu ve formátu PDF / Připojit k E-mailu dodací list ve formátu PDF
Jak už sám název napovídá v případě, že chcete zaslat e-mail a zároveň k němu přidat i fakturu aktivujte toto nastavení. Je nutné zároveň mít povolené i povolení zaslání e-mailu při změně stavu.
Chybí vám některé možnosti při nastavení stavu objednávek?
Jak sami vidíte, nastavení stavu objednávek je celkem jednoduchou záležitostí. Často se ale u našich zákazníků setkáváme s požadavky, které není možné v tomto nastavení aplikovat. Na řadu pak přichází úprava Prestahopu na míru. Pokud i Vám základní nastavení nestačí, nebojte se nás zeptat. Rádi pomůžeme.